إستغاثة عملاء سكودا فهل من أذان فى كيان

أسماء كبيرة ورنانة وعلى حاجات بسيطة وبالإستهانة وتكبير الدماغ وعدم المتابعة ومراعاة شعور العميل ووقتة وظروفة.. تأتى المشاكل وتضيق الصدور وتعلو الأصوات الحناجر لأنة من المتعارف علية أن الوكيل هو المسؤل الأول عن راحة عملآؤة اللى وثقوا فية ووضعوا كل مدخاراتهم وتحويشة العمر وشقى السنيين فى سيارة هو مستوردها أو مصنعها وفى ظل الظروف الصعبة التى يمر بها الإقتصاد كان لابد من المصارحة وأن يكون هناك شفافية ووضوح بين الوكيل وعميلة أما إذا كان غير قادر على توفير المركبة المناسبة وصيانتها وقطع غيارها فهذا شيء أخر ليس لنا شأن بة فهو شأنهم مع عملائهم لآن العملاء في إستياء ؟؟!! الحكاية مؤلمة من البداية …. سيارات الأحلام تتحول الي كوابيس تطارد أصحابها في منامهم ويتحول النهار الي ليل مظلم دامس وتختفي البسمة من علي الوجوة وتنزلق قدم صاحبها الي سراديب خيبة الأمل وفقدان الثقة في القريب والغريب فهو يسمع كلام في كلام أما الفعل والتفعيل مالوش مثيل كلة بيلف علي كلة والمصلحة فوق الجميع والمصالح تتصالح … ومن غير كلام كتير تعالوا نشوف الأستاذ وائل واللي جرى لة من غير تزييف إتفضلوا معانا؟؟!!  ونقولها لسنا معاً أو ضد تلك أراء المجربين بدون تهليل أو تطبيل ؟؟؟؟!!!

وها هى تجربة مريرة لأستاذ جامعى مع وكيل سكودا … الدكتور /  قاسم جبر العراقي (إستاذ بجامعة القاهرة ) الحقيقة ترددت كثيراً قبل كتابة هذا الشكوى ولكنى أخيراً قررت أن أكتبها بعد ما فاض بي ولم أجد ملاذ إلا بكم  ولن أطيل عليكم لأنى مصاب بالإحباط  خلاصة القول يا إخواني وكيل اسكودا إلا إسمة كيان  والله (…..) ومش محترمين .. ومعلش لو كنت شاري عربية كاروو كان زمان صاحبها  بيسألك العربية عاملة أية معاك مش سكودا تمنها معدي 500000 ؟؟!!

سيارتي أسكودا A7 Ambition 2016.وفي 2017/8/24 وأنا بعمل الصاينة بلغتهم إن العربية ظاهرعلي الشاشة Gear Box Error.. وفعلاً فحصوا العربية علي الكمبيوتر وأقروا بدة وقالوا هنبعت نجيب القطعة .. وإلي الأن معبروش أهلي ولا سألوا  فيا وتقريباً كل شهر أتصل بالكوول سنتر ويقولوا لي هنبعت إيميل والشركة هتكلمك . وإلي الأن أيضاً معبرونيش ..

إتصلت علي المهندس رؤوف فرع كيان أبو رواش اللى كان كاشف علي العربية وبردوا مبيرودش علي التليفون .. الواحد محتار مش عارف يعمل إية ؟؟!!

والله الواحد ركب فيرنا- أفيو -ماتركس- كارينز الوكلاء بتعهم كانوا في قمة الإحترام والمعاملة السوية وعمري ما وجهة مواقف سيئة ذي دي .. بالله عليكم أشيروا علية أعمل أية ,اتصرف إذاي ..

وتصديقاً لكلامي مرفق إستمارة فحص العربية ( وحسبي الله ونعم الوكيل )

الأستاذ عاشور رجب بيقول .. تخيل لما العربيه تعطل والتوكيل يقولك مش  هاقدر استقبلها قبل 14 يوم.

تخيل انك تقف ساعه ونص فى التوكيل انت والعربيه على الونش فى انتظار حد يستلمها منك.

تخيل يقولولك على العطل والتكلفه بعد 8 ايام. تخيل ان التوكيل بعد 14 يوم انتظار و 36 يوم عندهم يقولك أسفين ان قطعة الغيار مش موجوده و ما نعرفش ها تيجى امتى…يمكن بعد اول السنه. تخيل ان ده توكيل أودى وفولكس فاجن واسكودا. – لو مكانى تعمل أيه مع الوكيل شركة (كيان)؟؟؟ ولله الأمر من قبل ومن بعد )

تعليقات فيسبوك

أكتب تعليقك