شفت الموت بعينى في عربية لسة زيرو

أسماء كبيرة ورنانة وعلى حاجات بسيطة وبالإستهانة وتكبير الدماغ وعدم المتابعة ومراعاة شعور العميل ووقتة وظروفة.. تأتى المشاكل وتضيق الصدور وتعلو الأصوات الحناجر لأنة من المتعارف علية أن الوكيل هو المسؤل الأول عن راحة عملآؤة اللى وثقوا فية ووضعوا كل مدخاراتهم وتحويشة العمر وشقى السنيين فى سيارة هو مستوردها أو مصنعها وفى ظل الظروف الصعبة التى يمر بها الإقتصاد كان لابد من المصارحة وأن يكون هناك شفافية ووضوح بين الوكيل وعميلة أما إذا كان غير قادر على توفير المركبة المناسبة وصيانتها وقطع غيارها فهذا شيء أخر ليس لنا شأن بة فهو شأنهم مع عملائهم لآن العملاء في إستياء ؟؟!! ونقولها لسنا معاً أو ضد تلك أراء المجربين بدون تهليل أو تطبيل ؟؟؟؟!!!

الأستاذ / محمود إبراهيم خليل  شاف الموت بعينة هو وأسرته وبيحكي قصتة ويقول ,, عربية ثمنها اكتر من ربع مليون جنيه من توكيل دايموند موتورز طالع بيها على كوبري الرحاب وفجأة بلاقي العربية بتحدف يمين وشمال ومفيش فرامل راضية توقف العربية فعلا لحظات بتشوف فيها الموت يدوبك العربية بتهدي السرعة والكوبري بيخلص والسرعة بدأت تهدا سحبت الهاند كحل اخير لفت العربية ٣٦٠درجة علشان تطلع بالجزء الخلفي من الشمال على الرصيف وتسند على العمود وتقف بدون خسائر في الأرواح لما نزلت فوجئت بمنظر العجلة الشمال الأمامية طلعة لبرة والشمعدان مقطوم ود اللي فسرلي سبب الاختلال لان ببساطة الكاوتش كله سليم والجنوط كلها سليمه لحد دالوقتي ولو كان في خبطة كانت الايرباج فتحت ودا باردو محصلش . اخدت العربية وطلعت بيها على مركز السعودي جروب مركز صيانة وموزع معتمد لتوكيل دايموند استلم العربية علشان دايموند تبعت مندوبين من الدعم الفني وبعد ١٠ايام ردوا تليفونيا عليا بعد اتصالي بان الإصلاحات عليك طيب فين تقريرك فين نتيجة الفحص رد قال لا هو الادارة بلغتنا كدا !

طيب انا ذنبي ايه كان معيا زوجتي واولادي فعلن شوفنا الموت هو لدرجة دي شركات السيارات مش فارق معها ارواح الناس وللعلم العربية لانسر لسة جديدة عمله 18 الف كيلو بس وطبعا بعد ما العربية العجل اتكسر العربية انحرفت مني واتخبطت في الكوبري وعمود النور انا الحمد الله ربنا كان معيا بس حقي لزم يرجع اظن حرام ادفع المبلغ دة كله في عربية وتكون سبب اني اولادي يحصل ليهم حاجة وكمان التوكيل منغير فحص ولا فنين بيقول ادفع كل التكليف رغم ان العربية داخل الضمان أنا بوجهه رسالتي لكل من لمدير التوكيل والسيد رئيس حماية المستهلك وشركة لانسر المفروض شركة كبيرة على الاقل تحاول تحل مشاكل العملاء مش يكون الرد بطريقة دي واسلوب غير مسئول .. انا هرفع قضية تعويض ومش هسكت على حقي وحسبي الله ونعم الوكيل .

تعليقات فيسبوك

أكتب تعليقك